Hemstädning

Omdömen

Väldigt bra bemötande. Glada, trevliga, tillmötesgående och väldigt lösningsorienterade. Top team har hjälpt oss med städning av våra lokaler. De anpassade sig efter våra tider vilket jag uppskattar mycket. Trevligt och härlig personal.

Nina K


Vi tycker de städar mycket bra. Vi är nöjda

Ann-margreth J


Har endast anlitat företaget för en släktings räkning för över ett år sedan. Hade ingen anledning att klaga.

Ingrid E


Anlitade top team för hemstäd och det har fungerat förträffligt. Rekommenderar dom varmt och kommer säkert anlita dom igen i framtiden.

Mikael J


Löser mina problem utan några bekymmer! Top betyg!

Annica H


Nöjda kunder

Vi stödjer

Hemstädning

Vanliga frågor och svar kring städning i hemmet

Du kan alltid kontakta oss om du har några frågor eller funderingar, men du kanske hittar svaret på din fråga om städning, RUT-avdrag eller fakturor här.

 

Vad händer när jag blir kund hos er?

Vanligtvis brukar vi börja med en provstädning. Det ger dig som kund möjligheten att se om städningen ger det resultat som du förväntar dig, och samtidigt känna efter om du trivs med städerskan och med oss andra på Top Team Serviceentreprenad AB.

Provstädningen är också ett utmärkt tillfälle för dig att berätta för oss exakt vilken städning du vill ha hjälp med och om du har ömtåliga saker som du vill att vi ska hantera med särskild varsamhet.

Känns allt bra efter detta fastställer vi, veckodag, städtid och frekvens, och sen vi kör igång.

 

Måste jag ha ett fast städschema?

Vi utför även engångsstädningar, så ett fast schema är inget krav, men för att få en kontinuitet i städningen rekommenderar vi ett fast schema. Det är då lättare för oss som leverantörer att säkerställa att du får samma städerska vid varje städtillfälle. Du får då en städerska som känner till ditt hem och vet hur du vill ha det. Städningen blir alltså bättre, går snabbare och kostar mindre om du har ett städschema.

 

Hur många städtillfällen i månaden måste ett fast städschema innehålla?

Det finns inga krav på antalet städtillfällen per månad, men vi rekommenderar hemstädning minst en gång i månaden för att få de plus-effekter som ett fast schema medför.

 

Binder jag mig till några avtal om jag tecknar ett fast städschema?

För dig som hemstädningskund är nog flexibilitet en viktig del i ett samarbete. Av denna anledning har vi valt att hålla våra avtal/abonnemang så enkla som möjligt. Då all vår personal är schemalagd hos sina fasta kunder är det dock viktigt att avbokningar görs minst tre dagar innan ett schemalagt städtillfälle, samma gäller för inbokning av extra städtid eller extra städtillfälle. Detta för att ge oss tid att styra om i bemanningen. Har du ett fast schema för hemstädning hos oss kan du när som helst avsluta det – uppsägningstiden är 1 månad.

 

Var kan jag bo för att få städat av er?

Vår personal kommer hem till dig med hjälp av kollektivtrafiken, så bor du i Stockholm dit kollektivtrafiken når så kan du köpa städning av oss. Bor du utanför kollektivtrafikens nät så har vi även möjlighet att skicka bilburen personal till dig, en extra framkörningsavgift om

250 kr tillkommer i detta fall.

 

Måste jag lämna ut nycklar?

Nej, om du inte vill att vi kvitterar ut en nyckel så kan du möta personalen vid påbörjad städning.

Vi brukar dock rekommendera att lämna ut en nyckel p.g.a. att du, vid eventuella förseningar i kollektivtrafiken m.m., kan bli tvungen att vänta.

 

Vad händer om ni gör sönder något hemma hos mig?

Vår personal är instruerad att iaktta största försiktighet då de städar hos våra kunder, men om olyckan skulle vara framme så är Top Team Serviceentreprenad AB försäkrat hos Trygg-Hansa på upp till 10 miljoner kronor, så du har ingenting att oroa dig för.

 

Tar ni med er allt städmaterial hem till mig?

Som kund hos oss har du möjligheten att köpa ett komplett städkit för 495 kr. Städkitet innehåller allt kem och utrustning som vi behöver för att utföra en städning hemma hos dig. Det enda som du behöver tillhandahålla är en fungerande dammsugare. Påfyllning av kem och utbyte av uttjänt städmaterial ingår i priset. Vi vill också att du tvättar trasor och golvmoppar mellan städtillfällen, så att de är rena till varje städtillfälle, tvättinstruktioner får du av oss. Vill du hellre hålla med kem och utrustning själv, så går det också bra, av oss kan du få förslag på de städprodukter som vi föredrar, samtliga är miljömärkta.

 

Hur förbereder jag mig inför en städning?

Du underlättar mycket för vår personal om du plockar undan leksaker, kläder och andra föremål från golvet. Har du tunga sänglådor och vill att vi ska tvätta golvet under sängarna, ska du lyfta ut dem själv. Släng också gamla tidningar som du inte längre behöver.

 

Vad kostar det att få städat hemma?

Vårt pris för hemstädning är från 129 kronor i timmen, efter RUT-avdrag och inklusive moms.

RUT-Avdraget görs direkt på din faktura. (Läs mer om RUT-Avdraget här.)

 

Hur betalar jag?

Vi fakturerar alltid när månaden är slut. Detta för att samla alla dina beställningar, under den gångna månaden, på en och samma faktura. Fakturan skickas i början av nästkommande månad, och du har 14 dagar på dig att betala. Om du till exempel beställt städningar som utfördes i januari, så får du en faktura i början av februari, och betalningen ska vara oss tillhanda senast 15 februari.

Väljer du att få fakturan via e-post debiteras ingen faktureringsavgift, vill du hellre ha den på posten tar vi ut 35 kronor i faktureringsavgift.

 

Kan jag betala via autogiro?

Ja, autogiro är ett kostnadsfritt och smart betalningssätt. Du riskerar dessutom aldrig att glömma bort en faktura. Du kan ansöka om autogiro via din internetbank, vår hemsida, eller kontakta oss så hjälper vi dig.

 

Har Top Team Serviceentreprenad F-skatt?

Ja, vi står för alla skatter och avgifter som rör vår personal. Vi är arbetsgivare och har det övergripande ansvaret när det gäller deras anställning.

 

Är er personal utbildad?

Ja, all vår personal får utbildning inom städservice och hushållsnära tjänster. I utbildningen ingår bland annat kunskap om kemiska rengöringsmedel, städmetoder, städteknik, hygien, ergonomi, första hjälpen vid olycksfall och sist men inte minst miljöaspekter.

 

Kan jag vara säker på att era anställda behandlas korrekt?

Ja, när du väljer oss som din leverantör så kan du vara säker på att din städare har bra lönevillkor samt kollektivavtal. Vi betalar också hens tjänstepensionspremier.

 

Vad händer om jag inte är nöjd med städningen?

Vårt mål är att alla våra kunder ska vara nöjda med de tjänster vi levererar, vilket innebär att om du inte skulle bli helt nöjd kommer vi och åtgärdar problemet utan extra kostnad.

 

Kan jag få byta städare om jag inte är nöjd?

Vårt mål är att ni ska känna er trygga och nöjda med våra hushållsnära tjänster. Trivs ni inte med städaren eller med resultatet löser vi givetvis situationen.

 

Har ni en miljöpolicy?

Ja, vi har en miljöpolicy, men sanningen är att det inte finns några helt miljövänliga rengöringsmedel, det finns dock de som är mindre miljöbelastande. Vi på Top Team Serviceentreprenad AB håller oss hela tiden uppdaterade när det gäller nya kemiska och tekniska rengöringsprodukter som är skonsamma mot miljön, och vi försöker ständigt att hitta bättre lösningar ur miljösynpunkt. Samtidigt talar vi oss varma för en minimal förbrukning av kemikalier överhuvudtaget.

Vill du veta mer?

Följ oss på Facebook

Mobilanpassad webbsida av Jaddla