Golvvård

Omdömen

Väldigt bra bemötande. Glada, trevliga, tillmötesgående och väldigt lösningsorienterade. Top team har hjälpt oss med städning av våra lokaler. De anpassade sig efter våra tider vilket jag uppskattar mycket. Trevligt och härlig personal.

Nina K


Vi tycker de städar mycket bra. Vi är nöjda

Ann-margreth J


Har endast anlitat företaget för en släktings räkning för över ett år sedan. Hade ingen anledning att klaga.

Ingrid E


Anlitade top team för hemstäd och det har fungerat förträffligt. Rekommenderar dom varmt och kommer säkert anlita dom igen i framtiden.

Mikael J


Löser mina problem utan några bekymmer! Top betyg!

Annica H


Nöjda kunder

Vi stödjer

Golvvård

Här har vi svarat på några frågor som ofta dyker upp i samband med golvvård.

Hur vet vi att vi behöver golvvård i våra lokaler?

Oftast ringer våra kunder till oss för att deras golv har fått ett ”tråkigt” utseende.  Det kan vara ett kontor med många anställda vilket gör att förslitningen är hög på golvytorna, eller att någon har tappat något i golvet som har gett upphov till en skada. Repor är också vanliga, dessa uppstår främst när större föremål dras över golvet vid ommöblering eller liknande.

Skador kan bl.a. uppstå p.g.a.

  • Normalt slitage
  • Föremål som tappas rakt ner i golvet
  • Repor från bord och stolar

 

Vad kan jag förvänta mig av den golvvård som ni erbjuder?

  • Dina golv blir skinande och rena och ger ett bra intryck för er personal och kunder som besöker ert kontor.
  • Ditt golv kan, till stor del eller helt, bli återställt om det har uppstått någon skada.
  • Golvet får en längre livstid

 

Vilka typer av golv kan ni rengöra/behandla?

Det finns en uppsjö av olika golvtyper på marknaden, vi klara av de allra flesta. De vanligaste golvmaterial som vi kommer i kontakt med är:

  • Linoleum
  • Plast-(PVC)
  • Gummi
  • Trä
  • Sten
  • Textil – (Heltäckningsmatta)

 

Hur ofta ska man behandla golven?

Det beror på vilken typ av golv det är och hur mycket det utsätts för slitage. Innan vi börjar med behandling utför vi en ordentlig golvbesiktning och därefter presenterar vi en behovsanalys.

 

När genomförs golvvården?

För bästa resultat behöver polishen torka i flera timmar för att en hård yta ska skapas. Därför brukar det vara lämpligast att genomföra en golvvård under t.ex. en helg då tillströmningen av folk inte är lika stor.

 

Blir golven hala?

Nej, optimalt halkskydd i toppskiktet minimerar halkolyckor.

 

Ingår städmaterialet?

Ja, allt material ingår alltid i våra offererade priser.

 

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning tidigare än 3 dagar, (helg ej inräknat), före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden 50 % av det offererade priset. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

 

Vad händer om jag inte är nöjd?

Om det är något som vi missat i utförandet kan du alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet åtgärda. Om du som kund själv åtgärdar felet innan Top Team Serviceentreprenad AB kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela detta inom 3 arbetsdagar efter att städningen är utförd, då vi har 3 dagars reklamationsrätt.

 

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Top Team Serviceentreprenad AB är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått p.g.a. fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Vill du veta mer?

Följ oss på Facebook

Mobilanpassad webbsida av Jaddla