Flyttstädning

Omdömen

Väldigt bra bemötande. Glada, trevliga, tillmötesgående och väldigt lösningsorienterade. Top team har hjälpt oss med städning av våra lokaler. De anpassade sig efter våra tider vilket jag uppskattar mycket. Trevligt och härlig personal.

Nina K


Vi tycker de städar mycket bra. Vi är nöjda

Ann-margreth J


Har endast anlitat företaget för en släktings räkning för över ett år sedan. Hade ingen anledning att klaga.

Ingrid E


Anlitade top team för hemstäd och det har fungerat förträffligt. Rekommenderar dom varmt och kommer säkert anlita dom igen i framtiden.

Mikael J


Löser mina problem utan några bekymmer! Top betyg!

Annica H


Nöjda kunder

Vi stödjer

Flyttstädning

Vanliga frågor vid flyttstädning

 

Hur lång tid innan måste jag boka?

Kontakta oss och uppge ditt önskemål av datum, tänk på att ju tidigare du bokar desto större är chansen att vi kan boka in städningen den önskade tiden. Vi rekommenderar dock att du bokar minst 7 dagar innan önskat datum.

 

Hur fungerar RUT-Avdraget?

Som privatperson har du rätt till avdrag på 50 % av kostnaden för flyttstädningen. Vi fakturerar beloppet efter skatteavdrag, alltså 50 % av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket.

 

Hur lämnar jag nycklarna?

Nycklar kan du lämna till oss på olika sätt, t.ex.

  • Nycklarna lämnas på vårt kontor
  • Vi möts på adressen vid flyttstädningens start
  • Vi hämtar nycklarna på din arbetsplats

Vid samtliga tillfällen lämnar vi en kvittens på att vi tagit emot nycklar från dig. Nycklarna återlämnas efter genomförd besiktning av städningen.

 

Hur lång tid tar städningen?

Det beror på bostadens storlek och skick, men vi ser alltid till att vi klarar av städningen på en arbetsdag.

 

Har ni eget städmaterial med er?

Ja, all städutrustning och rengöringsmedel har vi med oss. Finns det behov av något särskilt medel för någon yta t.ex. ett golv så måste detta meddelas oss innan städningen påbörjas.

 

Vad måste jag göra förutom att boka?

Du måste stänga av kyl och frys så att vi kan rengöra dem. Vi måste ha tillgång till nycklar och eventuella port- eller larmkoder. Om det är någonting som inte fungerar inne i bostaden måste du informera oss om detta. Om det finns eventuella skador eller t.ex. att fönsterrutor inte går att öppna måste detta meddelas oss.

 

Hur gör vi om jag flyttar samma dag?

Om du flyttar samma dag som städningen ska utföras, vill vi att ni börjar med att frigöra kök och badrum, då dessa ytor tar mest tid att städa. Vi kan då börja med städningen där.

 

Kan jag avboka städningen?

Avbokning av en flyttstädning kan göras, dock senast 2 arbetsdagar innan bokat städtillfälle. Om avbokning inte sker inom angiven tid så debiteras 50 % av det offererade priset. Avbokningar måste göras på vardagar och kan meddelas per telefon, (ej lämnas på telefonsvarare), alternativt skriftligt via e-post eller sms.

 

Kan jag betala kontant?

Nej, vi tar inte emot kontant betalning. Efter avslutad och godkänd flyttstädning skickar vi en faktura och du har då 10 dagar på dig att betala den.

 

Vad ingår inte i en vanlig flyttstädning?

Följande ingår inte i ett standardavtal men om ni önskar något av detta utfört så kan det utföras mot en extra debitering.

  • Vi tar inte bort tavelkrokar och dekaler.
  • Vi utför inte tomt-& trädgårdsarbeten.
  • Heltvätt av väggar och tak i kök, (endast borttagning av synliga fläckar).
  • Rutorna på inglasad balkong ingår inte.
  • Garage/vindsförråd/källarförråd städas inte om inte detta är överenskommet i avtal.
  • Vi kopplar inte ur armaturer, lampor, tvätt-& diskmaskiner etc.
  • Vi rengöring inte diskmaskinens filter.
  • Fönster som inte går att öppna putsas inte.
  • Ugnsplåtar utför vi inte grovrengöring på, endast tvätt och avtorkning.
  • Persienntvätt.

 

Länkar till dokument gällande flyttstädning

Checklista – Flyttstädning

Villkor vid beställning av flyttstädning

Vill du veta mer?

Följ oss på Facebook

Mobilanpassad webbsida av Jaddla